Reclamestem

reclamestem
Eind van deze week wordt het koud. Zeggen ze. De winter is onherroepelijk. Ik heb het best lastig met de kou en donkere dagen. Gelukkig zijn er in deze maanden ook altijd een aantal dingen om naar uit te kijken. St. Maarten, Sinterklaas, Kerst, en de hopelijk naderende sneeuw, ijs. Schaatsen, sleeën, chocolademelk(-tic) drinken. En wintersport.

 

Voor het Oostenrijks verkeersbureau mocht ik wederom de campagne op SkyRadio van mijn voice over reclamestem voorzien. Oftewel, leuk spotje voor hen ingesproken, te horen op Sky. DJ free, wel met reclame. Gelukkig maar.
In deze spots wordt er geen achtergrond geluid of effecten gebruikt. Alleen stem dus. ‘a capella’. Ik probeer in de hoofdspot de luisteraar met mijn voice-over te enthousiasmeren voor Oostenrijk, maar vooral ook om mee te doen met de actie op de radio.
Met de twee tag-ons zette de tekstschrijver in op de beleving. De reclamestem moet dit dus ook doen. Binnen tien seconden, en dat is best moeilijk. Want voice-over-en is bij het inspreken van reclames vaak veel intoneren, en intoneren kost tijd! Let maar eens op. als een tekst heel staccato wordt ingesproken, kost dit veel minder tijd dan wanneer er veel emoties zich in deze tekst afwisselen, en dit ook door de reclamestem zo wordt vertaald.

 

Ik heb ook een mooie campagne ingesproken voor Staples. Ze zijn jarig, en trakteren…ballonnen! Let op: eLine voice over heeft voor deze spots ook de special effects geleverd. Dat wil zeggen, ik heb echt een ballon op staan blazen, en die soundbites zijn gebruikt! Cool. En ik reken daar natuurlijk niets voor: service van eLine voice over! (-;