Telefoonteksten Inspreken

Keuze maken voor telefoonteksten inspreken

U bent op zoek naar een stem om telefoonteksten in te spreken. Telefoon teksten kunnen zijn: een welkomsttekst, een voicemail bericht, telefonische doorkies menu’s, een wachtbericht, een melding over de lengte van de wachtrij, informatieve teksten over het bedrijf, en (semi)commerciële teksten. U ziet, dat gaat om een hoop teksten en verschillen. U moet zich afvragen of u dit nodig heeft. Misschien is voor uw bedrijf alleen een professioneel welkomsttekst nodig, waarna de klant (beller) doorgeschakeld wordt naar een medewerker. Heeft uw bedrijf meerdere afdelingen, dan moet u al snel gaan nadenken over goede teksten voor telefonische doorkies menu’s. Hiermee help ik u graag. Dit is namelijk niet zo moeilijk, en er zijn een hoop standaard teksten die u kan gebruiken, of die ik u kan toesturen ter inspiratie.

Gebruik niet meer tekst dan nodig

Heeft u meerdere afdelingen binnen uw bedrijf en wilt u werken met telefoonmenu’s, dan moet u een telefooncentrale gaan inrichten. Bij het inrichten van een telefooncentrale is het belangrijk dat u een heldere structuur heeft. Vaak werkt voor kleinere centrales een boomdiagram het beste. Vanuit de welkomsttekst wordt de klant dan doorgeschakeld naar een telefoonmenu. Voor een groot Europees internationaal  bedrijf zou het eerste menu kunnen zijn als volgt:

 

  • Voor Nederlands kies 1
  • For English, press 2
  • Für Deutsch, drücken sie 3
  • Pour Francais, pressez le 4

Als dit inderdaad geldt, en u heeft een meertalig telefoonmenu nodig, dan ben ik u ook daarmee graag van dienst. Wordt uw bedrijf zelden tot nooit door Frans-, Duits- of Engelssprekende mensen gebeld heeft u dit niet nodig. Wilt u een internationale uitstraling zou u hier nog over na kunnen denken, maar te veel keuzemenu’s in een telefooncentrale doen meer kwaad dan goed. Mensen wachten namelijk niet graag aan de telefoon.

Voice over voor telefonie

Als bellers moeten wachten aan de telefoon wekt dat irritatie op. Hoogstwaarschijnlijk heeft ook u wel eens opgehangen omdat u te lang moest wachten, of door steeds maar doorkiesmenu’s voor uw kiezen te krijgen het gevoel had van het kastje naar de muur gestuurd te worden. Dat laatste geval is een voorbeeld van een slecht ingerichte telefooncentrale. Wachten, en lang aan de telefoon voordat je persoonlijk contact hebt met een medewerker is zeer irritant.

Een andere grote irritatie factor is een slechte , of slecht verstaanbare telefoonstem. Het lijkt misschien leuk en persoonlijk uw telefooncentrale door een medewerker in te laten spreken, maar vaak pakt dit niet helemaal goed uit. Door dit door een ervaren professionele voice over voor telefonie te laten doen, weet u zeker dat de stem geen irritatie opwekt bij uw bellers. Ik ben u graag van dienst!